Pages

Sunday, August 21, 2011

The Power Of Words BISMILLAH ALLAH HU AKBAR ‏

Subhanallah, terpegun saya melihat video ini, sesungguhnya Allah merupakan tuhan yg mengusai sekalian alam. Makhluk Allah adalah segala yg ada di bumi. Justeru apabila dibacakan nama Allah kepadanya, terbukti dan terserlah sifat kehambaan yang meyakini kekuasaan Allah SWT.

"Total Submission" itulah yg ditunjukkan oleh si kambing dalam video itu. Satu sifat yg perlu sama2 kita fikirkan sebagai makhluk Allah yg diberikan akal untuk mencari kebesaran dan kekuasaan Allah. Sesungguhnya kepada Allah tempat untuk kita berserah dan mengadu dalam segala hal. Kita seharusnya kembali kepada Allah di kala kita diuji, hatta di kala kita dalam keadaan gembira pun. Setelah itu, ianya juga harus diselitkan elemen kesyukuran di atas nikmat yg diberi agar kita menjadi hamba yg berterima kasih dan bersyukur. Antara cara yg mudah untuk bersyukur adalah dengan mengakui kebesaran dan kekuasaan Allah melalui penciptaan alam ini.

Kitak tak perlu pergi jauh untuk mencari kekuasaan Allah, cukup sekadar dengan melihat dan memikirkan penciptaan kita sebagai manusia. Untuk konteks yang lebih luas, alam yg indah dan terbentang luas ini telah menyediakan begitu banyak persoalan kajian untuk sama sama kita fikirkan

"Ya Allah, sesungguhnya engkaulah Tuhan yang memiliki dan menguasai segala di langit dan dibumi, aku sebagai hamba adalah sangat kerdil, aku mohon ampun atas segala riyak dan takabbur ku, berikanlah aku hidayah dan petunjuk dalam menjalankan tugas khalifah di bumi Mu Ya Allah"

Saya cukup berterima kasih kepada mereka yang menghasilkan video ini.

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...